Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2

Data: 27 października 2014
Rodzaj: wycieczki
Autor: I.Danek

"Na prawym brzegu Wisły nieopodal Krakowa, pod wapiennym wzgórzem Lasoty i Kopcem Krakusa, 230 lat temu powstało Wolne Królewskie Miasto Podgórze. Nieopodal dawnych szlaków handlowych i przeprawy przez Wisłę wytyczono główny rynek, nad którym do dziś góruje ceglany kościół o strzelistej wieży i dawny ratusz z herbem miasta u szczytu. Brzeg rzeki najeżony był licznymi fabrycznymi kominami, wapienne Krzemionki skrywały malowniczy park i miejską lodownię, a gwarne ulice rozświetlały latarnie elektryczne. To nowoczesne miasto, dzisiejsza dzielnica Krakowa, pełne jest wspaniałych historii i tajemnic…" /www.mhk.pl/

Ciekawi owej historii i tajemnic, w niedzielę 26 października, wychowankowie pozostający w internacie na weekend wspólnie z innymi dziećmi wyruszyli na spacer edukacyjny zorganizowany przez Muzeum Historyczne m. Krakowa.
To była niezwykle ciekawa wycieczka. Posługując się otrzymanymi wskazówkami oraz mapą mieliśmy za zadanie odnaleźć najważniejsze miejsca dawnego Królewskiego miasta Podgórza. Pani przewodnik w bardzo interesujący sposób przybliżyła nam dzieje miasta, opowiedziała wiele ciekawostek związanych z naszą okolicą (m.in. jak wyglądał i co symbolizował herb Podgórza, gdzie przebiegał szlak komunikacyjny, gdzie i w jaki sposób odbywały się przeprawy przez Wisłę, jak tworzono lodówki na Krzemionkach, jak powstał Park Bednarskiego itd).
Poznaliśmy także podgórskie legendy, wysłuchaliśmy opowieści o Czarnej Księżniczce i dowiedzieliśmy się kim tak naprawdę był Mistrz Twardowski.

Po tej niezwykłej wycieczce udaliśmy się do Galerii Krakowskiej do Świata Lego, gdzie oddaliśmy się rozrywce. Dziewczynki miały okazję zbudować wymarzony dom korzystając z zestawów lego friends, włączyły się także do wspólnej budowy dwuwymiarowej mozaiki oraz wzięły udział w konkursie na najbardziej oryginalną postać zbudowaną z lego Chima. Jedna z trzech nagród w konkursie przypadła w udziale naszej wychowance Kasi Bobek. Gratulujemy!