Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2

Data: 07 czerwca 2009
Rodzaj: wycieczki
Autor: M. Babik, B. Żukowska
27 maja, wczesnym rankiem, wraz z panią Barbarą Żukowską i Małgorzatą Babik wyruszyliśmy na podbój Sądecczyzny. Naszym miejscem wypadowym był Internat Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Nowym Sączu.

Zaspane miasto przywitało nas ulewą. Nie zrażeni psikusami aury postanowiliśmy wybrać się w rejs po Jeziorze Rożnowskim. Pojechaliśmy do Gródka nad Dunajcem, gdzie czekał na nas wynajęty statek. Pogoda sprawiła nam miłą niespodziankę. Chmury się rozstąpiły, wyszło Słońce. Mogliśmy bez przeszkód podziwiać widoki z górnego pokładu.
Nazajutrz, zaraz po śniadaniu, wynajętym busem wyruszyliśmy na całodzienną wycieczkę. Zwiedziliśmy znane miasto zdrojowe – Krynicę. Tam w pijalni degustowaliśmy wody mineralne. Następnie kolejką gondolową wyjechaliśmy na Jaworzynę Krynicką. Rozpościerający się widok zaparł nam dech w piersiach.
W karczmie, na szczycie, przy dźwiękach góralskiej muzyki zasiedliśmy do uczty.
– Pychota!!!
W Piwnicznej czekali już flisacy, którzy łodzią zawieźli nas do Rytra. Podróż umilali opowiadaniami, zagadkami i odsłaniali nam tajniki swojego zawodu.
W Rytrze zdobyliśmy zamek. Zmęczeni, podziwiając panoramę Doliny Popradu z zainteresowaniem słuchaliśmy legend z nim związanych. Wracając odwiedziliśmy klasztor Sióstr Klarysek i Ołtarz Papieski.
Nasz pobyt w Nowym Sączu zakończyliśmy lekcją historii w Parku Etnograficznym. Zwiedziliśmy najpiękniejsze zakątki miasta. Fotografowaliśmy się przy każdym zabytku i ciekawym miejscu. Będąc w tym mieście nie mogliśmy również odmówić sobie przepysznych lodów i szarlotki w cukierni u Argasińskich.
Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy późnym wieczorem do Krakowa.

Zdjęcia z wycieczki można obejrzeć w naszej galerii