Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2

Data: 23 maja 2015
Rodzaj: wycieczki
Autor: K. Janota

Maj to najpiękniejszy miesiąc w roku dlatego też postanowiliśmy wyruszyć na zwiedzanie naszej pięknej Ojczyzny.
W dniach 20- 22 maja cała klasa IIIA Gimnazjum wsiadła do autobusu i pojechała w kierunku Tatr.
Naszą bazą noclegową stał się Nowy Targ, piękne miasto powiatowe. Nie pominęliśmy również Zakopanego, gdzie wyjechaliśmy kolejka gondolową na Gubałówkę z której szczytu podziwialiśmy piękną panoramę Tatr i raczyliśmy się herbatką z cytryną – po wysiłku smakowała wybornie. Kolejny dzień przywitał nas deszczowa aurą ale i to nam nie przeszkodziło wejść w każdy zakamarek Nowego Targu, posmakować jedynych w swoim rodzaju nowotarskich lodów.
W ostatnim dniu odwiedziliśmy bardzo ciekawe miejsce - rezerwat torfowiska „Bór na Czerwonem” to obecnie jedyna część torfowisk Kotliny Orawsko-Nowotarskiej objęta ochroną, a same torfowiska są największymi i najcenniejszymi przyrodniczo obszarami torfowisk wysokich nie tylko w południowej Polsce, ale i Europie Środkowej.
Po tych atrakcjach nieco zmęczeni ale uśmiechnięci powróciliśmy do Krakowa, dzieląc się po drodze wrażeniami z wyjazdu.