Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2

Warszawa 2010

Galeria
GALERIA

W dniach 18 X - 22 X 2010 roku uczniowie klas IA, IB i IIB Gimnazjum pod opieką swoich wychowawców p. Doroty Brach, p. Haliny Bartosik i p. Zofii Rysiewicz przebywali na pięciodniowej wycieczce w Warszawie.

Wycieczka dostarczyła wszystkim uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń. Pozostały też piękne wspomnienia.
Zwiedziliśmy wspólnie wiele zabytków:

Zamek Królewski – gdzie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej "Wizyta u króla" - mieliśmy okazję obejrzeć komnaty królewskie, w których były imponujących rozmiarów lustra i plafony przedstawiające sceny biblijne. Były też freski, tron królewski, portrety przodków i rodziny królewskiej.

Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta III Wazy. Starówkę – tu zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z Syrenką.

Krakowskie Przedmieście z Pałacem Prezydenckim i największymi świątyniami takimi jak kościół św. Krzyża gdzie znajduje się serce Fryderyka Chopina.

Zobaczyliśmy: pomnik Mikołaja Kopernika, Józefa Piłsudskiego, Stanisława Augusta Poniatowskiego, Grób Nieznanego Żołnierza, Ogród Saski, Pałac Kultury i Nauki.

Podobało nam się MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO: duże wrażenie zrobiła na nas ściana, z której wydobywały się bicie serca, odgłosy walki, bombardowanie, strzały i śpiew powstańców. Można było przejść się kanałami, pozbierać kartki z kalendarza z informacjami o przebiegu powstania, Obejrzeliśmy niesamowity film w 3D pt „Miasto ruin” pokazujący z lotu ptaka zburzoną Warszawę.

Rok Chopinowski stał się okazją do zwiedzenia nowego Muzeum Fryderyka Chopina- jest to "muzeum niezwykłe, pobudzające wszystkie zmysły" …
Wizyta dostarczyła nam wiedzy oraz doświadczeń artystycznych na temat życia i twórczości wielkiego Kompozytora.

Dużą atrakcją podczas spaceru Nowym Światem okazało się spotkanie znanego i popularnego dziennikarza Piotra Kraśko i oczywiście jest wspólne zdjęcie.

Warszawa to duże i nowoczesne miasto, poruszając się tramwajami i autobusami podziwialiśmy naszą stolicę, mogliśmy też zobaczyć wiele instytucji państwowych i znanych nam z mediów miejsc.

Mieszkaliśmy w SOSW, który mieści się na terenie Puszczy Kampinoskiej - tu odpoczywaliśmy, spędzaliśmy czas wśród ciszy i otaczającej nas przyrody.

Warszawa jest piękna – takie zdanie uśmiechnięci wycieczkowicze, napisali na kartkach pocztowych które wysłali do rodziców i bliskich.